Hospitality: konieczność i dodatek a budżet

Hospitality: konieczność i dodatek a budżet

Bez łezki w oku wspominamy te czasy, kiedy wyjazd na urlop oznaczał pełną walizkę kosmetyków i chodzenie
w pomiętych ubraniach. Nadal pamiętamy zaskoczenie, kiedy w łazience witały nas ładnie pachnące szampony,
a w szafie znaleźliśmy żelazko i deskę do prasowania. Dziś to standard w większości obiektów 
 noclegowych.
Z lekkim niedowierzaniem, mieszanym z rozżaleniem, spoglądamy na przewijające się w sieci recenzje
i opinie, które ujmują całokształt hospitality obiektu na poziomie niewygodnego łóżka i minionej świeżości ręczników.
Równie ciekawa jest sytuacja, gdy w trzygwiazdkowym apartamencie znajdujemy rzeczy, które próbują konkurować z butikowym hotelem.   

1. W jakie wyposażenie obiektu inwestować uwzględniając kategorię obiektu?
2. Ceny i wyceny a efekt końcowy
3. Koszty – jak nie przepalić budżetu na starcie?

Hospitality: między koniecznością a dodatkiem w hotelach i apartamentach. 

Reprezentujemy branżę hotelarską, ale jesteśmy też podróżnikami. Zebraliśmy własne doświadczenie i opinie Gości naszych obiektów. Połączyliśmy je ze sobą, tworząc obraz gościnności w hotelach i apartamentach. Zauważyliśmy, że gościnność może mieć trzy oblicza: absolutnej konieczności, miłego dodatku lub marnotrawienia budżetu. Przeczytaj o tym, jak zagwarantować swoim Gościom satysfakcjonujący pobyt, a przy tym nie zamienić inwestycji w studnię bez dna. 

Ręczniki

Kto choć raz w życiu nie stanął nad walizką i powiedział: „Nie zabrałem ręcznika”? Ile razy zawijaliśmy ręczniki na różne sposoby, aby domknąć walizkę? Są duże, nieporęczne i trudne do spakowania. Każdy z Gości hotelu czy apartamentu powinien mieć możliwość skorzystania z ręcznika udostępnionego w obiekcie.

Ręczniki to temat rzeka. Sposób wykonania, chłonność, jakość i zasady ich doboru to osobny temat, który wbrew pozorom jest obszerny i istotny. Poświęcimy mu inny artykuł, jednak jeśli goni Was czas, poniżej znajdziecie podstawowe rodzaje ręczników.

  • Ręczniki bawełniane
  • Ręczniki bambusowe
  • Ręczniki z bawełny egipskiej
  • Ręczniki zero-twist i low-twist
  • Ręczniki z mikrofibry.

 

Szlafroki

Zakłada się, że w obiektach „city” nie dajemy szlafroków. Wyjątkiem są obiekty wypoczynkowe, kurorty, hotele ze SPA i basenem oraz obiekty o podwyższonym standardzie, np. butikowe hotele.

Poniżej mamy wycenę od przykładowego dostawcy – Spod Igły i Nitki. Wycena za fajnej jakości, duży szlafrok to 150 zł + 20 zł/sztuka dopłaty, jeśli chcemy dodać spersonalizowanych haft. Jest to wycena dla indywidualnej sprzedaży. Przy hurcie możemy liczyć na obniżki, jednak nie oczekujmy cudów – szlafroki to kosztowana sprawa. Tekstylia, które są blisko ciała, mają kojarzyć się z delikatnością, być przyjemne w dotyku i koniecznie wykonane z materiałów niezawierających alergenów!

Uśrednione wyceny na podstawie oferty dostawcy tekstyliów – HotelTexu i porównania ofert:

1. Szlafrok waflowy: 100 zł
Struktura wafla. Miękki, ale sztywny. Brak puszystości. Wytrzymały.

2. Szlafrok frotte: 70 zł
Bawełna, tkanina typu frotte. Naprężona, mało elegancka, szybki efekt niszczenia materiału.

3. Szlafrok z mikrowłókien: 95 zł
Miękki i puszysty. Mikrowłókna zapewniają wytrzymałość, miękkość i sprężystość. Wyglądają gustownie i są przyjemne w dotyku. Są jednak sztuczną tkaniną, więc zapewniają mniejszą chłonność. Mikrowłókno może być tańszym zamiennikiem weluru.

4. Szlafrok z weluru: od 130 zł.
Welur to materiał z grupy pluszowych, z okrywą włókna w postaci bawełny, jedwabiu lub wełny. W zależności od użytego włókna będzie różnił się nieznacznie strukturą i wyglądem. Welur charakteryzuje się dużą miękkością i puszystością, a dodatkowo odpornością na ścieranie się, rozerwania i niszczenie z czasem.

5. Mix: ok. 100 zł
Hotelowym rozwiązaniem jest użycie od wewnętrznej strony chłonnego materiału typu frotte, a od zewnętrznej weluru. Przyjemne, eleganckie  i budżetowe rozwiązanie.

Kosmetyki

Mydło, szampon, żel pod prysznic, krem – podstawa hospitality. W tym przypadku nie stawiamy na identyfikację z firmą, a na jakość produktu. Omijamy inwestowanie w wygrawerowane, piękne opakowania z logiem marki i przeznaczamy ten budżet np. na trochę droższy produkt. Zwłaszcza Gość, którego często gnają delegacje, doceni nasz obiekt. W przypadku wyjazdów służbowych, ograniczenie ilości bagażu i nie posiadanie niebezpiecznie rozlewających się w walizce substancji znacznie ułatwia podróż. Liczy się jakość. Nic tak nie mierzi jak szorstkie włosy po kiepskim szamponie i dziwny zapach kremu.

Chcę logo. Brandować czy nie?

Ręczniki, szlafroki, poduszki, kosmetyki w łazienkach to ważne elementy hospitality. Jeśli obiekt aspiruje do ekskluzywnego i powyżej czterech gwiazdek, powinien oznaczyć je własnym logo. Musisz jednak mieć na to budżet. Logo na elementach wyposażenia to element identyfikacji, który jest dobrze widziany w luksusowym miejscu.

Brandowanie nie sprawi, że 3-4 gwiazdkowy obiekt zostanie uznany przez Gości za ekskluzywny, nie skłoni ich do wydania większej kwoty na nocleg. Logo marki nie jest konieczne, ale uczucie nowości i miękkości materiału – już tak.

 

Koszt brandowania

Uśredniony koszt dla 1 wyszycia to 1-2 zł/sztuka.
[Koszt całości uśredniony przy minimalnych założeniach zależnych od wielości brandu, metody wyszycia, jakości wykonania i cen rynkowych]

Ręczniki -> Min. 2 sz. / ręcznik x 50 pokoi
Koszt: 200-100 zł + ciągła wymiana

Poduszki -> 2x duże, 2x małe = 4 sztuki
50 pokoi x 4 sztuki na pokój
Koszt: 200-400 zł

Kosmetyki -> Koszt umieszczenie logotypu (zakładając, że mamy projekt logotypu i grafiki) na jednym opakowaniu to od 0.10 gr do 0.20 groszy. Wydaje się niewiele, jednak nie jest to przeważnie opakowanie wielorazowego użytku. Liczmy 80-160 zł na jedno pełne obłożenie hotelu.

Możemy umieszczać brand na stałych elementach pozostających w obiekcie. Jednak tak jak wspominaliśmy, w przypadku obiektów poniżej 4- czy 5-gwiazdek, jest to zbyteczny wydatek.

Podsumowanie

Z wymienionych wyżej działań powstał budżet 700-1000 zł na start, który będzie generował kolejne i kolejne koszty na przestrzeni lat funkcjonowania obiektu. Twoja inwestycja, Twoja decyzja. Warto mieć jednak na uwadze, że logo na podajniku do mydła czy szlafrok w apartamencie w centrum miasta, traktowanym przez Gości jako przystanek na sen, nie sprawi, że Gość będzie skłonny zapłacić więcej za pobyt. Koszt nie zwróci się w rezerwacjach. Za 700-1000 zł możemy dorzucić rzeczy, które skłonią klienta:

  1. Ułatwienia dla rodziców z dziećmi: wanienka, przewijak, dostawki, elektroniczna niania, zabawki.
  2. Ułatwienia dla biznesu: bezpłatne wi-fi, pakiet z transferem lotniskowym, dobra drukarka do dokumentów, indukcja do ładowania
  3. Ułatwienia codzienne: suszarka, żelazko, deska do prasowania, dostawki dla dorosłych, sprzęt kuchenny, czajnik, ekspres do kawy, zestaw herbat i kaw.

Jeśli mamy wszystko, a nawet więcej, to w tej kwocie możemy lepiej zaprezentować to w Sieci. Czy wiedzieliście, że przy budżecie średnio 500 zł możemy zwiększyć ruch na naszej stronie nawet o 150% i doprowadzić do wzrostu sprzedaży o ponad 1000%? To przykładowy rezultat opublikowany przez firmę Verseo. 

Budżet ten możemy przetransferować na:

  • płatne kampanie reklamowe w FB Ad’s – widoczność w Social Media
  • kampanie w Google Ad’s – trafienie do klienta będącego w Sieci
  • pozycjonowanie strony – wyjście na pierwsze strony wyszukiwania
  • kampanie remarketingowe – trafienie do klienta, który już nas znalazł, a teraz potrzebuje zachęty.

Mamy morze możliwości i tylko inwestując rozsądnie, w przemyślaną strategię, nie stracimy szansy na przepłynięcie go. Hospitality jest ważne, ale nie za wszelką cenę. Jeśli potrzebujesz pomocy w ocenie zapotrzebowania dla Twojego obiektu skontaktuj się z naszym działem planowania i zakupów. Napisz wiadomość 😉

Masz pytania? Potrzebujesz wsparcia przy swoim projekcie?
Opowiedz nam o problemach z jakim spotykasz się w swoim obiekcie, a my postaramy się znaleźć sprawne rozwiązanie.

Napisz do nas