PURCHASING – CSR i ekologiczne obniżanie kosztów

PURCHASING – CSR i ekologiczne obniżanie kosztów

Społeczeństwo ocenia przedsiębiorstwa nie tylko za działalność ekonomiczną, ale też za aktywność prospołeczną i proekologiczną. Na pierwszym planie każdego biznesu są jednak zyski. Czy oddolna inicjatywa firmy, mająca na celu dbanie o społeczność i planetę, przekłada się pozytywnie na wyniki finansowe?

Wprowadzając koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR, z ang. Corporate Social Responsibility), staramy się dbać o cele społeczne i ekologiczne. Pozytywnymi aspektami takich działań są korzyści moralne, wynikające z dbania o otoczenie oraz utrzymanie konkurencyjności biznesu. Społeczeństwo ocenia przedsiębiorstwa nie tylko za działalność ekonomiczną, ale również za aktywność prospołeczną i proekologiczną. Na pierwszym planie każdego biznesu są zyski. Przedsiębiorstwo musi generować przychody przy równoczesnym niewielkim generowaniu strat. Oddolna inicjatywa firmy w dbaniu o społeczność i planetę może jednak przekładać się pozytywnie na wyniki finansowe.

W ostatnim artykule „Purchasing – jak obniżyć koszty stałe hotelu pisaliśmy o tym, w jaki sposób dział zakupów, już na etapie samego wyposażenia obiektu, może zminimalizować straty na kosztach stałych, takich jak opłaty eksploatacyjne. Temat jest obszerny. Odpowiednia praca działu Purchasign obniża wydatki w dłuższej i krótszej perspektywie, a dbanie o ekologię przekłada się na minimalizowanie strat. 

Zarządzanie oparte na CSR

Do ogólnych korzyści wynikających ze stosowania modelu zarządzania opartego na CSR możemy zaliczyć:

  • odliczenia i ulgi podatkowe,
  • reklamę bez ponoszenia kosztów – dzięki widoczności w mediach,
  • utrzymanie pracownika, który chce identyfikować się z firmą,
  • tendencję wzrostową w redukcji kosztów i efektywności przedsiębiorstwa,
  • pozyskanie partnerów i inwestorów dzięki polepszeniu wydajności, wiarygodności i reputacji firmy. 

 

Warto wspomnieć, że firmy, które mocno akcentują dbanie o ekologię, zwiększają swoją widoczność w społeczeństwie i zyskują przywiązanie klienta. Potencjalni klienci lubią i chcą utożsamiać się z marką, która jest proekologiczna. Bonusem są również konkursy, w których uczestnictwo łączy się z nagrodami pieniężnymi dla firm. 

Przejdźmy do praktycznych przykładów, które pomogą obniżyć koszty zakupu i eksploatacji w hotelach i innych obiektach. 

Bezpieczna podłoga, która nie niszczy środowiska naturalnego 

Czasy wykładzin odchodzą w niepamięć. Wykładziny na przestrzeni lat tracą swoja elegancję, a samo ich czyszczenie i utrzymanie w dobrym stanie nie należy do łatwych. Chwilę temu świat zamarł w obliczu pandemii – niehigieniczne dywany to coś, o czym chcemy zapomnieć. 

Z luksusem i komfortem kojarzy się drewno. W tym przypadku daleko nam do dbania o środowisko i ochrony finansów. Przy drewnianych podłogach ponosimy wysokie koszty zakupu, a następnie utrzymania. Jest to materiał nietrwały i wymagający specjalnej pielęgnacji. Zamiennikiem są panele LVT, które potrafią świetnie imitować drewno. Wybierając wysokiej jakości panele winylowe, stawiamy nie tylko na oszczędność przy zakupie, ale również na wieloletnią gwarancję eksploatowania bez uszczerbku. Są wytrzymałe, odporne na zniszczenia i bardzo dobrze reagują na chemiczne czyszczenie.

Ekologiczne i energooszczędne oświetlenie 

LED kojarzy nam się z oszczędnością kosztem jakości i estetyki. Błąd. Dostępne na rynku zintegrowane źródła światła cechują się wysoką jakością, wytrzymałością i wieloma możliwościami dopasowania wizualnego. Renomowane firmy mają w swojej ofercie szeroki wachlarz produktów, którym dają gwarancję nawet na 5-10 lat. Wydanie paru złotych więcej na wysokiej jakości produkt przyniesie długofalowe obniżenie rachunków za prąd. Przy dynamicznych zmianach w opłatach warto zainwestować w najoszczędniejszy rodzaj oświetlenia, nie tracąc przy tym na estetyce.

Tapety, których nie wymieniasz co rok

Odchodzące od ściany, brudne, porysowane i potargane tapety to senny koszmar każdego właściciela obiektu. Kupując wysokiej jakości tapety dodamy naszemu hotelowi uroku, ale i zapewnimy sobie ograniczenia kosztów renowacji. Wybierzmy nowoczesny produkt, który jest odporny na zniszczenia i zarysowania.

Branża turystyczna w dużym stopniu ingeruje w środowisko i eksploatuje jego zasoby. Zachodzące na świecie zmiany wymuszają ewolucję funkcjonowania firm. Hotele, apartamenty, agroturystyka i ośrodki wypoczynkowe starają się stawać bardziej przyjazne środowisku, inwestując w przystosowanie obiektów i certyfikacje. Im więcej rozwiązań chroniących środowisko wdrożymy na początku, tym większa możliwość uzyskania certyfikacji takich jak EcoLabel, LEED czy Green Key. Ekologia to prestiż, inwestycja i zysk. 

Purchasing

Zakupy grupowe to prowadzenie pełnych procesów zakupowych w sposób optymalizujący budżet inwestora. Pozwalają na: 

  • uzyskiwanie korzystnych warunków handlowych poprzez negocjacje i współpracę ze stałymi dostawcami, 
  • wykorzystanie wieloletniego doświadczenia i znajomości rynku fit-out branży hotelowej, 
  • ciągłą współpracę działu zakupów z architektami wnętrz oraz inżynierami budownictwa ,
  • stałe monitorowanie rynku towarów i usług branżowych.

Masz pytania? Potrzebujesz wsparcia przy swoim projekcie?
Opowiedz nam o problemach, z jakim spotykasz się w swoim obiekcie, a my postaramy się znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Napisz do nas

call to action image

THE BRIDGE SUITES

#ZarezerwujBezObaw