PURCHASING – CSR i ekologiczne obniżanie kosztów

PURCHASING – CSR i ekologiczne obniżanie kosztów

Dziś społeczeństwo ocenia przedsiębiorstwa nie tylko za swoją działalność ekonomiczną, ale również za aktywność prospołeczną i proekologiczną. Jednak na pierwszym planie każdego biznesu są zyski. Czy oddolna inicjatywa firmy w dbaniu o społeczność i planetę przekłada się pozytywnie na wyniki finansowe? W wielu punktach tak i o tych punktach powiemy. 

Wprowadzając koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu [CSR z ang. Corporate Social Responsibility] staramy się ucieleśniać cele społeczne i ekologiczne. Pozytywnymi aspektami takich działań są korzyści moralne, korzyści wynikające z dbania o otoczenie i utrzymanie konkurencyjności biznesu. Dziś społeczeństwo ocenia przedsiębiorstwa nie tylko za swoją działalność ekonomiczną, ale również za aktywność prospołeczną i proekologiczną. Jednak na pierwszym planie każdego biznesu są zyski. Przedsiębiorstwo musi generować przychody przy równoczesnym niewielkim generowaniu strat. Czy oddolna inicjatywa firmy w dbaniu o społeczność i planetę przekłada się pozytywnie na wyniki finansowe? W wielu punktach tak i o tych punktach powiemy. 

W ostatnim artykule Purchasing – jak obniżyć koszty stałe hotelu pisaliśmy o tym w jaki sposób dział zakupów, już na etapie samego wyposażenia obiektu, może zminimalizować straty na stałych kosztach takich jak opłaty za zużycia. Temat obszerny – odpowiednia praca działu Purchasign obniży wydatki w dłuższej i krótszej perspektywie, a dbanie o ekologię przekłada się na minimalizowanie strat. 

Zarządzanie oparte na CSR

Do ogólnych korzyści wynikających ze stosowania modelu zarządzania opartego na CSR możemy zaliczyć:

  • odliczenia i ulgi podatkowe
  • reklamę bez ponoszenia kosztów dzięki widoczności w mediach
  • utrzymanie pracownika, który chce się identyfikować z firmą 
  • tendencję wzrostową w redukcji kosztów i efektywności przedsiębiorstwa
  • pozyskanie partnerów i inwestorów dzięki polepszeniu wydajności, wiarygodności i reputacji firmy 

 

Warto wspomnieć, że firmy, które mocno akcentują dbanie o ekologię zwiększają swoją widoczność w społeczeństwie i zyskują przywiązanie klienta – potencjalni klienci lubią i chcą utożsamiać się z marką, która jest proekologiczna. Bonusem są również konkursy, w których uczestnictwo łączy się z nagrodami pieniężnymi dla firm. 

Przejdźmy do praktycznych przykładów, które pomogą obniżyć koszty zakupu i eksploatacji w hotelach i innych obiektach. 

Bezpieczna podłoga, która nie niszczy środowiska naturalnego 

Czasy wykładzin odchodzą w niepamięć. Wykładziny na przestrzeni lat tracą swoja elegancję, a samo ich czyszczenie i utrzymanie w dobrym stanie nie należy do łatwych. Chwilę temu świat zamarł w obliczu pandemii – niehigieniczne dywany to coś, o czym chcemy zapomnieć. 

Z luksusem i komfortem kojarzy się drewno. W tym przypadku daleko nam do dbania o środowisko i samej ochronie naszych finansów. Przy drewnianych podłogach ponosimy wysokie koszty zakupu, a następnie utrzymania. Jest to materiał nietrwały i wymagający specjalnej pielęgnacji. Zamiennikiem są panele LVT, które potrafią świetnie imitować drewno. Wybierając wysokiej jakości panele winylowe stawiamy nie tylko na oszczędność przy zakupie, ale również na wieloletnią gwarancję eksploatowania bez uszczerbku. Są wytrzymałe, odporne na zniszczenia i bardzo dobrze reagują na chemiczne czyszczenie.

Ekologiczne i energooszczędne oświetlenie 

LED kojarzy nam się z oszczędnością – choć kosztem jakości i estetyki. Błąd. Dzisiaj dostępne na rynku zintegrowane źródła światła cechują się wysoką jakością, wytrzymałością i wieloma możliwościami dopasowania wizualnego. Renomowane firmy mają w swojej ofercie szeroki przekrój produktów, którym nadają 5-10 letnie gwarancje. Wydanie paru złoty więcej, na wysokiej jakości produktu, przyniesie długofalowe obniżenie rachunków za prąd. Przy dynamicznych zmianach w opłatach, warto zainwestować w najoszczędniejszy rodzaj oświetlenia – nie tracąc na wyglądzie.

Tapety, których nie wymieniasz co rok

Odchodzące od ściany, brudne, porysowane i potargane tapety to senny koszmar każdego obiektu. Kupując wysokiej jakości tapety od sprawdzonych dostawców dodamy naszemu hotelowi uroku, ale i zapewnimy sobie ograniczenia kosztów renowacji. Wybierzmy nowoczesny produkt, który jest odporny na zniszczenia i zarysowania oraz łatwy do czyszczenia.

Branża turystyczna w dużym stopniu ingeruje w środowisko i eksploatuje jego zasoby. Zachodzące na świecie zmiany wymuszają zmiany w funkcjonowaniu firm. Hotele, apartamenty, agroturystyka, ośrodki wypoczynkowe – stopniowo starają się stawać bardziej przyjazne środowisku, inwestując w przystosowanie obiektów i same certyfikacje. Im więcej rozwiązań chroniących środowisko wdrożymy na początku, tym większa możliwość uzyskania certyfikacji takich jak EcoLabel, LEED czy Green Key. Ekologia to prestiż, inwestycja i zysk. 

Purchasing

Zakupy grupowe to prowadzenie pełnych procesów zakupowych w sposób mający na celu optymalizację budżetu inwestora: 

  • uzyskiwanie korzystnych warunków handlowych poprzez negocjacje i współpracę ze stałymi dostawcami 
  • wykorzystanie wieloletniego doświadczenia i znajomości rynku fit-out branży hotelowej 
  • ciągła współpraca działu zakupów z architektami wnętrz oraz inżynierami budownictwa 
  • stałe monitorowanie rynku towarów i usług branżowych 

Masz pytania? Potrzebujesz wsparcia przy swoim projekcie?
Opowiedz nam o problemach z jakim spotykasz się w swoim obiekcie, a my postaramy się znaleźć sprawne rozwiązanie.

Napisz do nas

call to action image

THE BRIDGE SUITES

#ZarezerwujBezObaw