Co musisz wiedzieć o soft openingu?

Co musisz wiedzieć o soft openingu?

Otwieranie hotelu to proces, który może trwać nawet miesiącami. Wytrwałość i powstrzymanie się przed pochopnym postępowaniem przynoszą jednak wymierne i długofalowe zyski. Jednym z najważniejszych etapów przygotowujących hotel do pełnego otwarcia jest soft opening. Na czym polega i dlaczego jest ważny?

Co to jest soft opening hotelu?

Praktyka czyni mistrza. To przysłowie sprawdza się także w przypadku tak wyjątkowej branży jak hotelarstwo. Soft opening to wczesne, nieoficjalne otwarcie hotelu. Zazwyczaj odbywa się z niewielkim rozgłosem i rozpoczyna się już kilka miesięcy przed grand openingiem. To czas, w którym hotel zazwyczaj nie oferuje jeszcze pełni usług i działa przy zredukowanym obłożeniu. O tym, jak dokładnie wygląda ten etap, powinno decydować wiele elementów, takich jak poziom wykończenia przedsięwzięcia, wyszkolenia pracowników czy planowany budżet. Od tego też zależy, jak długo będzie trwał okres soft openingu.

Jak działa hotel w czasie soft openingu?

Podczas soft openingu hotele zazwyczaj działają przy zredukowanym obłożeniu. Do dyspozycji Gości często nie oddaje się jeszcze wszystkich obiektów i pokoi. Takie otwarcie może obejmować na przykład udostępnienie tylko wybranych pięter lub skrzydeł hotelu. Zdarza się, że część usług nie jest jeszcze przygotowana do obsługi pierwszych Gości. Z wczesnej oferty hotelu mogą być wykluczone lub częściowo ograniczone usługi SPA, basenu czy innych udogodnień. Również personel może pracować w niepełnym składzie.

Z uwagi na to, że hotel nie jest jeszcze w pełni funkcjonalny, proponowane w czasie soft openingu stawki opłat za wynajem pokoju są zwykle niższe niż docelowe. Należy wziąć pod uwagę, że w czasie soft openingu obsługa Gości może zajmować nieco więcej czasu niż zwykle. Mniejszy rachunek rekompensuje niedogodności, jakie mogą wynikać z funkcjonowania usług i personelu w niepełnym składzie.

Jak przygotować soft opening?

Aby sprawnie i skutecznie przygotować soft opening, potrzebujesz odpowiedzialnej i doświadczonej osoby (a nawet osób), która przeprowadzi hotel przez cały proces. Takim specjalistą jest revenue manager, który zajmuje się długofalowymi inwestycjami. Do jego zadań należy między innymi planowanie budżetu obiektu, dokonywanie wycen oferowanych usług, prognozowanie popytu i przychodów inwestycji. Dzięki pracy revenue managera zyskasz pewność, że Twoja inwestycja jest w dobrych rękach.

W miniony piątek w The Bridge Suites odbyła się uroczysta celebracja przekategoryzowania tego wyjątkowego obiektu apartamentowego na hotel 4-gwiazdkowy. Ta ważna zmiana oznacza nie tylko podniesienie standardów, ale także dumę z naszego rosnącego portfolio. Właścicielem obiektu jest Pani Agnieszka Gojny-Zientara, która ceni sobie kameralność w......

11 grudnia w Warszawie odbyło się XVII FORUM PROFIT HOTEL® 2023 organizowane przez ŚWIAT HOTELI – czasopismo hotelarzy. Jak co roku wyłoniono na nim najlepsze hotele i obiekty noclegowe, które swoją innowacyjnością, dbałością o detale, obsługą i niezwykłą atmosferą zapewniają podróżnym wyjątkowe doświadczenia. W tym......

W ostatnich latach można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii w branży hotelarskiej, który przekształca sposób, w jaki podróżujemy i rezerwujemy noclegi. Jednym z najnowszych trendów, który zdobywa coraz większą popularność, jest możliwość samodzielnego zameldowania i wymeldowania w hotelach i apartamentach. To innowacyjne rozwiązanie umożliwia gościom komfortowe......