Wizja Gościa Modelowego

Wizja Gościa Modelowego

Czy Twój obiekt potrzebuje wizji modelowego Gościa? Sprawdź, czym jest taka wizja, ile ich może być oraz jak zbudować taki model. Artykuł ten pomoże zrozumieć Ci jacy Twoi Goście są i czego dokładnie wymagają – nawet jeżeli głośno o tym nie mówią.

Czym jest profil Gościa?

Wizja modelowego Gościa odwołuje się do profilu Klienta. Nie jest to odwołanie do jednej konkretnej osoby, ale wzór, model skupiający w sobie kluczowe informacje i cechy charakterystyczne odwiedzających obiekt Gości. Odpowiednio stworzony model skupia w sobie informacje o:

  • Przyzwyczajeniach
  • Zainteresowaniach
  • Potrzebach związanych z obiektami
  • Oczekiwaniach względem obiektów
  • Wieku
  • Płci
  • Miejscu zamieszkania
  • Zawodzie
  • Stanie cywilnym
  • Nawykach żywieniowych
  • Kulturze

Model Gościa musi odpowiadać również na pytania:

  • Z jakimi kłopotami spotyka się podczas pobytu?
  • Co decyduje o jego wyborze obiektu?
  • Jaka jest jego chęć do wydania więcej niż planował?
  • Jakie emocje kierują decyzjami Gościa?

Wizja modelowego Gościa odpowiada na obszerne pytanie kim jest mój Gość i czego potrzebuje? Lepsza identyfikacja potrzeb Gości umożliwia interpretowanie i przewidywanie trendów oraz dostosowanie usług obiektu do indywidualnych potrzeb Gości. Pozwala też trafniej odpowiadać na ich potrzeby bez zadawania pytań. To nie tylko dopasowanie oferty obiektu, ale również możliwość spersonalizowania narracji brandu pod określonego odbiorcę.
W oparciu o informacje zawarte w modelu tworzy się spójną komunikację w celu skonstruowania storytellingu i komunikatów przemawiających wprost do Gościa, a w rezultacie – ułatwienia mu podjęcia decyzji wobec Twojego obiektu.

Czym nie jest wizja modelowego Gościa?

Nie jest ona konstruktem Twoich wyobrażeń i przesłanek na temat odwiedzających. Odpowiedni profil musi być wiarygodny i poparty faktami – nie hipotezami. Stworzenie modelu na bazie przekonań i stereotypów nie sprawdzi się, a komunikacja oraz oferta obiektu będą mijały się z potrzebami odwiedzających Twój obiekt Gości.

Skąd czerpać informacje do profilu Gościa?

Sposoby na pozyskanie informacji do profilu dzielimy na dwie grupy: bezpośrednią oraz pośrednią.
Do bezpośrednich będą należały:

  • Ankiety
  • Wywiady z Gośćmi
  • Formularze
  • Obserwacje

Do pośrednich natomiast:

  • Analityka ruchu ze strony internetowej
  • Analityka informacji z portali społecznościowych
  • Monitoring rezerwacji internetowych (kto i kiedy dokonuje)
Kiedy przygotować profil Gościa?

Założenia o modelowym Gościu należy stworzyć na samym początku, wraz z powstawaniem storytellingu oraz ogólnej wizji obiektu. Na tym etapie bowiem tworzymy informacje, które będziemy kierować do określonych osób. Warto wiedzieć, do kogo komunikacja obiektu ma trafiać, ponieważ ułatwia to dobranie środków przekazu oraz identyfikację potencjalnych Gości. Kiedy pierwsi Goście będą obiekt odwiedzać, a strona internetowa generować będzie ruch, warto zweryfikować swoje założenia i doprecyzować model.
W trakcie działania obiektu, cały czas należy przyglądać się Gościom i ich zachowaniom, ponieważ z biegiem czasu oraz wraz z postępem kulturowym, Goście mogą się zmieniać. Pozostanie w tyle równać się będzie rozczarowaniu i zyskaniu łatki archaicznego obiektu.

Ile profili potrzebujesz?

Przyglądając się danym pozyskanym pośrednio oraz bezpośrednio, stwierdzić można, ile typów Gości obiekt odwiedza. Czasem jeden profil wystarcza, czasem obiekt wymaga więcej. Ilość profili zależy od wielkości obiektu, różnorodności Gości, storytellingu obiektu oraz od jego rodzaju – prywatnego lub sieciowego. Należy uważać na pułapkę tworzenia zbyt dużej liczby modeli. Pomocne może być pytanie: czy dany obiekt sprosta wymaganiom kilku różnych person? Źle dobrana persona lub ich zbyt duża ilość przekłada się np. na kampanię skierowaną do niewłaściwego odbiorcy, co może spowodować odwiedziny Gościa oczekującego innego charakteru obiektu. Zilustrujmy to sobie następującym przykładem: para starszych osób, które przepadają za eleganckim i stonowanym wystrojem, oczekujący zdystansowanej komunikacji, przyjeżdża do obiektu typu MOXy, skierowanego do młodych ludzi, nastawionych na prędkie skracanie dystansu, zafascynowanych hipsterskim wyglądem. Rozczarowanie pierwszej grupy odbiorców jest już pewne. Rozciąganie swojej komunikacji, by sprostać wszystkim charakterom Gości przyniesie tylko więcej luk komunikacyjnych. Przekaz mający trafić do wszystkich, trafia do nikogo.

Model Gościa to przykładowy przedstawiciel grupy docelowej obiektu.

Dzięki niemu celniej można ustalić potrzeby i oczekiwania Gości oraz stworzyć długofalową relację. Koncentrowanie działań obiektu na Gościach, którzy odpowiedzą na Twoją komunikację, przyczyni się do zwiększenia popytu i przychodu. Jeżeli chcesz celnie zaplanować storyteling swoich obiektów i trafnie wyznaczyć swojego Gościa modelowego, zapraszamy do kontaktu.
Portfel Inwestycyjny Apartamenty&Hotele zapewnia kompleksową obsługę brandów oraz obiektów prywatnych – od opiniowania projektów, przez fit-out, do operowania obiektami. Jeśli planujesz rozwój swojego brandu, zależy Ci na podejmowaniu trafnych decyzji i transparentnej współpracy, skontaktuj się z nami. Razem dokonamy obiektywnej analizy rynku, zdefiniujemy profil Gościa i ukierunkujemy Cię na rozwój.