PURCHASING – JAK OBNIŻA KOSZTY STAŁE HOTELU?

PURCHASING – JAK OBNIŻA KOSZTY STAŁE HOTELU?

Obiekt musi być nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale też funkcjonalny. W ślad za wizją projektanta wnętrz idą wysokie koszty. Jak ominąć generowanie strat od początku działalności i w dalszych jej etapach? To, jak dział zakupów może pomóc obniżyć koszty stałe w  hotelu, wyjaśnimy na podstawie doświadczeń z naszego działu Purchasing. 

Co łączy doświadczenie i ceny? Rosną z czasem

Pierwsza cena, jaką znajdziemy, nie będzie najlepszą, jaką możemy otrzymać za dany towar. Reklama i odpowiednie pozycjonowanie usług w Internecie są dźwignią handlu. Wpadając w sieć cen, łatwo się pogubić i wybrać najszybsze rozwiązanie, zamiast najtańszego i najlepszego. W teorii zyskujemy czas i jego nieocenioną wartość, w praktyce stracimy go więcej w kolejnych latach pracy hotelu. 

Doświadczona osoba w dziale zakupowym zbiera dane pojawiające się na przestrzeni wielu miesięcy, a nawet lat. Nakładające się na siebie tabelki w Excelu to mapa cen, która pokazuje, jak zmienia się rynek oraz nasz stały dostawca i jak na ich tle wypada nowy kontrahent. W planowaniu inwestycji liczy się każda dobrze lub źle wydana złotówka – właśnie w tym miejscu mamy realny obraz wydatków.

Małe rzeczy – duże koszty stałe 

Podstawowe elementy wyposażenia – na przykład łazienki – to w hotelu „must have”. Spłuczka, odpływ czy kran są po prostu niezbędne. Zasada wydaje się względnie prosta: mamy projekt, szukamy więc najniższej ceny pasującego wyposażenia. Na drodze staje jednak manager operacyjny, alarmujący o wysokich kosztach stałych zużycia w obiekcie. Są to koszty, których obniżenie nie należy do łatwych, dlatego generowanie strat w tym segmencie warto obniżyć już na wstępie. 

Praktyczne przykłady obniżenia kosztów stałych 

Kupując szybko i – wydawałoby się – najtaniej, oszczędzasz czas i pieniądze. W długofalowym rozliczeniu docieramy jednak do momentu, kiedy tani i szybki zakup ciągnie za sobą wysokie faktury. 

1) Nowoczesne i automatyczne spłuczki

Pomyślmy, ile wody wypijamy dziennie, a następnie przeanalizujmy, że jeszcze do niedawna używano spłuczek, które zużywały jednorazowo aż 15l wody. Dziś spotykamy się ze zbiornikami posiadającymi 6-9l pojemności. Możemy montować oszczędniejsze systemy zużywające 3-4l lub wytwarzające duży strumień dający 6-9l. Dokładając do tego automatyczne spłuczki, których ustawienia regulujemy, zyskujemy znaczny spadek w wydatkach. Co nam to daje? Po pierwsze, mniejsze zużycie wody to mniejsze rachunki. Po drugie, regularność w higienie przekłada się na czas sprzątania i niższe koszty konserwacji obiektu. Nie polecamy natomiast dorzucania do budżetu funkcji „stop”, która jest dostępna w niektórych modelach spłuczek. Prawdopodobieństwo jej używania w przestrzeni publicznej jest nikłe i nie niesie za sobą korzyści. 

2) Perlator

Nakładka, która dzięki zatrzymywaniu wody i jej napowietrzaniu ogranicza zużycie od 15 do 60%. Nakładka jest niewielka i możemy ją zamontować na właściwie każdego typu kranie lub słuchawce prysznicowej. Komfort użytkowania nie ulega zmianie. Mimo mniejszego przepływu wody, napowietrzenie strumienia zapewnia to samo odczucie, co przy dużym strumieniu. Cena za wysokiej jakości perlator to ok. 30 złotych – jest to niewielki koszt, którego zwrot z inwestycji odczujemy bardzo szybko. 

3) Panele winylowe (LVT)

Wyposażenie łazienki nieodłącznie kojarzy się z płytkami. To rozwiązanie kosztowne pod względem ceny samego produktu, a ponadto może wymagać zatrudnienia profesjonalnego fliziarza, aby wykonanie było estetyczne. Decydując się na szkło lub panele winylowe, oszczędzamy na płytkach. Dodatkowe oszczędności wynikają z wysokiej odporność materiału, który nie wymaga częstych renowacji. Wybierając wysokiej jakości panele winylowe stawiamy nie tylko na niższe koszty zakupu, ale również na wieloletnią gwarancję eksploatowania bez uszczerbku. Takie panele są wytrzymałe, odporne na zniszczenia i bardzo dobrze reagują na chemiczne czyszczenie.

4) Odpływy liniowe

Odpływy liniowe są zgrabne i funkcjonalne. Dają dużą swobodę dopasowania – sprawdzą się w niemal każdej łazience i kabinie prysznicowej. Możemy użyć ich jako dodatkowego elementu aranżacji wnętrza lub zupełnie ukryć w projekcie. Szczególnie polecane są przy kabinach typu walk-in. Dzięki odpływowi liniowemu zyskujemy elegancję, przestrzeń oraz ułatwienie w utrzymaniu czystości. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, na ich powierzchni nie gromadzą się zanieczyszczenia. Odpływ, dzięki zastosowaniu specjalnego sita, pozwala na szybsze i łatwiejsze czyszczenie. Zyskujemy więc oszczędność w czasie sprzątania oraz obniżamy koszty utrzymania i napraw kanalizacji. Co więcej, jest to udogodnienie dla osób z niepełnosprawnością.

Purchasing

Dział zakupów [z ang. purchasing – nabywać] korzysta z wielu lat doświadczenia w nabywaniu i testowaniu wyposażenia hoteli i innych obiektów. Znajomość rynku fit-out branży hotelarskiej pomaga zoptymalizować proces zakupowy na początku działalności, a zastosowanie odpowiednich, sprawdzonych rozwiązań wspiera cięcie kosztów inwestycji na przestrzeni lat jej działania.

Masz pytania? Potrzebujesz wsparcia przy swoim projekcie?
Opowiedz nam o problemach, z jakimi spotykasz się w swoim obiekcie, a my postaramy się znaleźć odpowiednie rozwiązanie.

Napisz do nas

call to action image

THE BRIDGE SUITES

#ZarezerwujBezObaw